Friss PISA-eredmények: az átlagnál magasabb pénzügyi alapműveltséggel rendelkeznek a magyar diákok
Kiderült, hogy a hazai tanulók 81,7 százaléka a társadalmi szempontból elvárható vagy annál magasabb szintű pénzügyi képességekkel rendelkezik.
Kiderült, hogy a hazai tanulók 81,7 százaléka a társadalmi szempontból elvárható vagy annál magasabb szintű pénzügyi képességekkel rendelkezik.
Nyilvánosságra hozták a PISA pénzügyiműveltségi-mérésének eredményeit. A magyar diákok átlageredménye nagyjából megegyezik az OECD-országok átlagával.
Matematikából és szövegértésből is az elmúlt évek legrosszabb eredménye született.
A belügyminisztérium államtitkára a PISA-eredményeket hozta példának, ő azonban máshogy látja az eredményeket, mint amit azok valójában mutatnak.
Bár szövegértésből és matematikából tovább romlott a magyar diákok teljesítménye, de természettudományból sikerült javítaniuk – derült ki a legfrissebb, 2022-es PISA-mérés eredményeiből.
A magyarul tanuló diákok mindhárom teszten - matematikából, szövegértésből és természettudományokból - is jobban teljesítettek Romániában, mint az országos átlag, vagyis a többségi nyelven tanulók.
A 15 éves lányok 21, a fiúk 16 százaléka számolt be arról, hogy havonta legalább néhány alkalommal érte már zaklatás az iskolában - derül ki a frissen megjelent PISA-felmérésből.
Matematikából tovább romlott a magyar diákok teljestménye a 2022-es PISA-mérés eredményei alapján. Most tesztelhetitek, hogy nektek sikerül-e a 15 éveseknek szóló matekteszt. A megoldásokat a cikk végén találjátok. Ne lessetek!
Romlott a magyar diákok teljesítménye a PISA-felmérésben. Bár a romláshoz nagy mértékben hozzájárult a koronavírus miatti online oktatás, a tanárhiány növekedése és a nem megfelelő képesítésű pedagógusok száma is aggodalomra ad okot.
Matematikából a PISA-felmérés történetének legrosszabb magyar eredménye született, szövegértésből pedig a 15 évesek 26 százaléka nem képes egy egyszerű szöveg értelmezésére sem. Bár a koronavírus-járvány és az online oktatás miatt az összesített eredmények (OECD-átlagok) is romlottak, sovány vigasz, hogy a magyar visszaesés csak azért nem olyan drasztikus, mert már a korábbi évek felmérései során sem szerepeltünk az élvonalban.
Tovább romlott a magyar diákok teljesítménye szövegértésből és matematikából, míg természettudományokból sikerült javítaniuk - derült ki a legfrissebb, 2022-es PISA-mérés eredményeiből.
Pintér Sándor belügyminiszter 2024 fontos témáiról is beszélt hétfőn a parlament kulturális bizottságának meghallgatásán.
Romlanak az iskolai eredmények, túl kevés pénzt költ az oktatásra az állam, és egyre többen hullanak ki a rendszerből idő előtt.
Az oktatásért is felelős belügyminiszter arról beszélt, a tervek szerint ősszel felmérik a magyar diákok tudását.
A héten sem maradunk oktatási események nélkül: újabb nemzetközi rangsorba kerültek hazai egyetemek, két magyar középiskolás rekordot döntött a világ egyik legrangosabb vitaversenyét Oxfordban, és Orbán Viktor is megszólalt a tanárok fizetésével kapcsolatban. Összeszedtünk minden fontos történést a hétről.
A szokásosnál hosszabb kihagyás után idén újra megtartják a nemzetközi PISA-felmérést - itthon is. A kérdés most nem csak az, hogy a korábbi eredményekhez képest hogyan teljesítenek majd szövegértésből, matematikából és természettudományokból a 15 éves magyar diákok, hanem az is, milyen hatással volt a készségeikre a hónapokig tartó online tanulás.
Többet olvasnak és jobban élvezik, sőt értik az olvasottakat azok, akik könyveket és első sorban papír alapon olvasnak.
Egy, a negyedikes és nyolcadikos tanulók matematika és természettudományos teljesítményét mérő nemzetközi teszten átlagon felül teljesítettek a diákok. Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban.
Nemrég lezárult az ötéves kreativitás mérésére és fejlesztésére irányuló az OECD CERI Kreativitás és Kritikai Gondolkodás Fejlesztése és Mérése az Iskolában Projekt.
Vass Vilmos egyetemi docens, a kompetenciafejlesztő pedagógia egyik vezető hazai kutatója beszélt a PISA- felmérésről és az új Nemzeti alaptantervről.